Setih se jednog dogadjaja, jer se to cesto pitam.
Elem, bese to pre osam godina, brat i ja smo isli u selo, niko drugi nije mogao, da izadjemo caletu na grob, bilo je pola godine od njegove smrti. Resili smo, najzad, da to obavimo na nas nacin, a ne kao sto je matori trazio od nas za zivota da ga sahranimo po svim obicajima kakvi u selu…tako da za sahranu bese i ovan da se sece na groblju i zdere preko groba i svasta nesto, tako i za cetrdeset dana. Obecali smo da cemo tako da uradimo, ispostovali njegovu zelju i dosta.
Bese maj mesec, nesto toplo i mi na Kosmaju u nasem seocetu, odosmo do kuce, da je obidjemo, malo posedimo, pa na groblje sa kaficom, rakijicom i naravno cigaricom za matorog i to je to. Kad tamo stric. Zaboravio on da je sest meseci i kolje svinju sa komsijama. Nema veze, opusteno. Skici ona svinja, sunce ti kalajisano, ja se zatvorila u kucu, nikada to nisam mogla ni da slusam ni gledam, kuvam nam svima kafu…Izadjem kasnije napolje, jer je struja jaka i dok voda provri mozes da odigras kolo baby ;)
Visi ono svinjce na nekoj grani, ne znam ni sta je, ne gledam, samo okrznem oketom, briju ga, rascopavaju po sredini..fuj…ja postavila kafu ko prava, sela, pa tako s ledja dobacim poneku. Ode i brat da pomogne, a iza mene sede komsija, sa flasom rakijice, da popije kafu, ko zna koliko ih je vec posikao. Svadja se on sa sinom, koji tamo dere, brije, sta li radi sa svinjom, ne znam, pljuste psovke, da se covek prekrsiti i levom i desnom, ja se par puta nasmejah, nesto dobacih…i zacutah. Bacih pogled u sljivike i livade i iskljucih se od koljackog voda i svajda.
Nirvana.
Odjednom, tras! Komsija je lupio sakom o sto, mislim ja to nisam znala, onako s ledja sam samo cula udarac neki, skocim, okrenem se da vidim sta je, a on i dalje sa onom sakom na stolu, ja onako zabezeknuta viknem; “Idi bre covece, istera me iz pameti!” :shock:
A on me gleda onako mutnim ocima i upita: “A gde ti pamet?” :roll:
Sta da kazem? Posle pocetnog soka, suze su mi isle od smeha kao i ostalima.
Inace kad god idemo kod caleta na grob, dobijamo napade smeha, ovoga puta smo se smejali, jer bre, ne znam odgovor na pitanje! :roll:
I tako, jos se pitam i jos me pitaju, gde mi je pamet, a je ne znam sta da odgovorim.