Sigurno svako od nas ima priču o tome kako je dobio ime.
Da li naša imena nešto govore o nama ili ne?
Da li smo se odvojili ili spojili sa njim?

Vraćala sam se unazad sa imenima zastupljenim na našim prostorima. Sa generacijama su se menjala.
Nase bake i dede su najčešće imali imena: Dobrivoje, Milivoje, Milunka, Živorad, Mirosava, Stanojka, Radiša, Rada, Smilja, Milosav, Radovan…Po gradskim sredinama su bili: Milan, Vera, Anka, Zora, Đordje, Dušan, Marija, Vojislav, Olga, Nada…
Onda su došle posleratne godine i promena imena koja su nosili naši roditelji. Neka su se prenosila u sva vremena.
Najčešća imena naših roditelja su: Slobodan, Milica, Petar, Danica, Tomislav, Jovanka, Ljiljana, Stevan, Ljubomir, Gordana, Biserka, Desanka, Jovan, Borislav, Branimir, Dušica, Anđelka..

Imena su nakon toga počela da se rađaju odnekud.
Decenije pre mog rođenja, zatim moje generacije i par kasnijih su imena: Dragan i Dragana, Zoran i Zorica, Goran, Vesna, Snežana, Jugoslav, Ivana, Nenad, Nebojša, Predrag, Slavica, Mirjana, Jelena, Ivan, Igor, Dejan, Miloš, Miroslav, Siniša, Aleksandar i Aleksandre, Danijela, Tatjana, Nataša, Bojan, Svetlana, Željko…

Deca tih generacija su najčešće dobijala imena: Kristina, Tijana, Nemanja, Strahinja, Marko, Tamara, Ksenija, Jovana, Nikola, Sanja, Uroš, Lidija,..

Neka imena su vanvremeska i pripadaju svim generacijama.
Recimo Milica, Marija, Ana, Marko, Nikola, Jovan, Dušan, Jelena…
Imena koja nemaju starosnu i vremensku ograničenost.

Generacije koje su došle skraćuju imena. Često čujem da umesto imena deca imaju nadimke.
Mia, Tea, Ena i ne znam sta sve još…

Moje ime je retko.
Radica.
Deda, moj divni deda me je krstio.
Četiri godine pre mog rođenja njihov sin, majčin brat se udavio u Savi. Tuga je bila njihova svakodnevica.
Došavsi na svet, deda je rekao;
-Ovo je moje prvo unuče. Moja prva radost posle sinovljeve smrti, zato neka bude Radica.
Tako dobih ime koje dugo nisam volela. Bila sam i ostala prepoznatljiva sa ovim retkim imenom.
Njima sam donela radost. Bila uz njih, njega do poslednjeg im daha.
Ako je moje ime koje nosi radost u sebi još nekome to donelo biće mi drago.

Svima koji posećujete i čitate ovaj blog, neka uz moje ime počne godina koja dolazi.
Budite radosni!

