Kosmaj je planina odakle potiču moji geni. Naime, otac je rođen u jednom selu blizu ove planine.
Za Kosmaj me vežu najlepše uspomene iz detinjstva i rane mladosti jer ova planina čuva moje najnevinije trenutke.

Obzirom da smo letnje raspuste provodili na selu, svake godine se podrazumevalo bar tri puta da idemo na Kosmaj. I to četvrtog jula na Dan Borca- praznik Ustanka naroda Jugoslavije i sedmog jula na Dan Ustanka naroda Srbije. To su tada bili neradni dani a mi smo već bili na raspustu. Išlo se tradicionalno do spomenika borcima Kosmajskog odreda stradalim u drugom svetskom ratu. Kao i za Svetog Iliju na Tresije na vašar.Tresije se nalaze na putu ka Kosmaju i tu je manastir posvećen arahangelu Mihailu i Gavrilu.

Tresije1

800px-Kosmaj_spomenik2

Kasnije kao odrasla i sada kad god odem na Kosmaj uvek gledam to ogromno zeleno, skoro nestvarno drveće. Vazduh je čist toliko da cepa pluća. Sada ima Vidikovac sa kog se vidi cela Šumadija. Ima restorana gde se može popiti kafa i ručati i uživati u prelepom pogledu. Obilazila sam i manastire u okolini Kosmaja i svaki ima svoju priču, svoje monahe i svako može pronaći mir za dušu u tim prostorijama. Šetnjom kroz šumu se dolazi do manastira Tresije, potom dalje kroz šumu do ostatka srednjovekovnog grada Kasteljan, zanimljivo i neobično, nadasve nestvarno koračanje kroz neko drugo vreme. Staze su obeležene i nema šanse da se neko izgubi.

kosmaj-kasteljan-23

Kosmaj je planina udaljena od Beograda šezdeset kilometara, sat vremena vožnje kolima. Predivno mesto da se provede dan u prirodi a da se ne putuje daleko. Videla sam da ima i prenoćišta ali nikada nisam spavala tamo jer je moje selo blizu i tu imamo kuću.

Preporučujem svakome ko se nađe usput da svrati i vidi pravu divlju, netaknutu prirodu, sa ogromnom šumom od bukovine i hrastovine, da oseti miris nezagađenog vazduha, da prošeta do manastira, spomenika, vidi srednjovekovni grad, jede u obližnjim restoranima jer nikada se više ne ogladni nego na čistom vazduhu.

Post sam napisala kao deo akcije o kojoj više možete pročitati kod Dede. U pitanju je nagradna igra kao i promovisanje planina i njenih lepota.

Pridružite se nagradnoj igri i pišite  svoje #planinske priče.

P.S. Slike preuzete sa gugla 🙂